BankID på mobil

Alt du bruker kodebrikken til kan du gjøre enda enklere med BankID på mobil:
  • Du slipper kodebrikken
  • Bekreft betalinger og avtaler med mobilen
  • Like sikker som kodebrikken
  • Logg inn på offentlige nettsider
Opprett BankID på mobil

Så enkelt oppretter du BankID på mobil:

  1. Ha kodebrikken og pc-en tilgjengelig
  2. Trykk Opprett BankID på mobil på knappen ovenfor eller i nettbanken
  3. Følg anvisningen på skjermen. Du vil få svar på det du lurer på underveis

Nå har du alt du trenger, rett i lomma.
Når du har aktivert BankID på mobilen din vil du fort oppdage hvor lettvint det er å slippe kodebrikken. Fra nå kan du trygt utføre all betaling fra mobilen. Det samme gjelder sending og mottak av sensitiv informasjon mellom deg og offentlige foretak, som Skatteetaten og NAV for å nevne noen.

Også kjekt å vite:
  • BankID på mobil opprettes i den banken som ga deg kodebrikken.
  • Fremdeles er brikken det eneste alternativet for pålogging enkelte steder. Ta vare på den.
  • Noen mobiloperatører kan ta seg betalt for bruk av tjenesten. Spør din mobiloperatør hvis du lurer på hva som gjelder for deg.
Legitimasjonskravet er skjerpet både i Norge og internasjonalt.

Legitimasjonskravet er skjerpet både i Norge og internasjonalt.

Vi trenger derfor oppdatert legitimasjon fra mange av våre kunder. De det gjelder blir kontaktet av banken. 

Alle banker i Norge er lovpålagt etter hvitvaskingsloven å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument, i forbindelse med etablering av kundeforhold. 

Selv om du har vært kunde hos oss i mange år eller har et nytt kundeforhold, er det viktig - og en trygghet - at du er legitimert riktig.

Vi oppfordrer alle våre kunder til å komme innom banken med gyldig legitimasjon, helst pass, så snart som mulig.

Dette for din egen sikkerhet.

Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

BankID/BankID på mobil skal kun utstedes til kunder som er legitimert med gyldig pass med personlig oppmøte. Dette er din signatur i form av en elektronisk ID og det stilles derfor strengere krav til legitimasjonskontroll.

Nettbank/Mobilbank

I tillegg til krav om legitimering, vil flere av våre kunder også oppleve å måtte besvare noen spørsmål om kundeforholdet sitt ved innlogging i nettbanken/mobilbanken. 
Dette er også en del av den lovpålagte oppfølgingen av våre kunder.

Din sikkerhet – felles ansvar

 

Skaff deg BankID på mobil

Hvorfor bruke kodebrikken når du kan bruke mobilen? Med BankID på mobil blir det enklere å logge inn i mobil- og nettbanken, signere og handle på nett.