BankID

BankID og BankID på mobil er din digitale legitimasjon som gjør at du trygt og enkelt kan identifisere deg på nett. Du kan bruke det ved signering av dokumenter og avtaler i banken og i en rekke andre offentlige portaler, og ved trygg netthandel.
  • Bruk kodebrikke eller mobilen som kodegenerator
  • Enkelt og trygt å bruke
  • BankID er personlig - oppgi aldri koden til andre

Slik kommer du i gang

Slik oppretter du:

Legitimasjonskravet er skjerpet både i Norge og internasjonalt.

Vi trenger derfor oppdatert legitimasjon fra mange av våre kunder. De det gjelder blir kontaktet av banken. 

Alle banker i Norge er lovpålagt etter hvitvaskingsloven å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument, i forbindelse med etablering av kundeforhold. 

Selv om du har vært kunde hos oss i mange år eller har et nytt kundeforhold, er det viktig - og en trygghet - at du er legitimert riktig.

Vi oppfordrer alle våre kunder til å komme innom banken med gyldig legitimasjon, helst pass, så snart som mulig.

Dette for din egen sikkerhet.

Med oppdatert informasjon er du bedre beskyttet mot ID-tyveri, svindelforsøk og andre former for økonomisk kriminalitet.

BankID/BankID på mobil skal kun utstedes til kunder som er legitimert med gyldig pass med personlig oppmøte. Dette er din signatur i form av en elektronisk ID og det stilles derfor strengere krav til legitimasjonskontroll.

Nettbank/Mobilbank

I tillegg til krav om legitimering, vil flere av våre kunder også oppleve å måtte besvare noen spørsmål om kundeforholdet sitt ved innlogging i nettbanken/mobilbanken. 
Dette er også en del av den lovpålagte oppfølgingen av våre kunder.

Din sikkerhet – felles ansvar

 

Forskjellen mellom BankID og BankID på mobil

Forskjellen på brikke og mobil?