Tinn Sparebank
Privat Bedrift
Bli kunde Logg inn

Betaling Forsikring

Her finner du ofte stilte spørsmål om betaling tilknyttet forsikringer.

  • Hvorfor får jeg regning hvert kvartal når jeg har bedt om månedlig betaling?

    For å ha månedlig betaling må du ha avtalegiro. Dersom du ikke har opprettet avtalegiro blir regningen automatisk gjort om til kvartalsvis betaling. Avtalegiro kan du opprette i nettbanken etter du har gjort en betaling.

  • Hvorfor har prisen på forsikringen blitt høyere etter bare sju måneder?

    Det er fordi summen for de sju første månedene er for 30 dager, mens summen for de neste fem er for 31 dager. Du betaler altså for en dag mer de siste fem månedene. Til sammen blir det 365 dager.

  • Hvorfor får jeg dobbelt beløp på første faktura på forsikring?

    Forsikringene betales forskuddsvis. Derfor vil første faktura være for to måneder.

  • Kan jeg få e-faktura som betalingsmåte for forsikringene mine?

    Nei, dessverre. Dette tilbys ikke av Eika Forsikring. Betalingsalternativer er giro i posten eller avtalegiro.

  • Hvorfor står bilforsikringen fortsatt på regningen når jeg har sagt den opp?

    Det kan skje hvis bilforsikringen avsluttes etter at månedens regning er sendt. Den sendes som regel en måned før forfallsdato. Det som er betalt for mye trekkes fra på neste måneds regning.

  • Jeg har avtalegiro. Hvorfor har ikke forsikringene mine blitt trukket på forfall?

    Den mest vanlige grunnen til at trekket ikke har gått, er at det det ligger en beløpsgrense på betalingsavtalen din, eller at det ikke er dekning på kontoen som beløpet skal trekkes fra.

  • Forsikringene mine fornyes nå. Hvorfor har prisen endret seg?

    Forsikringsavtaler fornyes en gang hvert år. Når forsikringene fornyes vil du motta et forsikringsbevis med oppdaterte priser og vilkår. Som regel blir prisene justert opp i tråd med indeksreguleringer (generell prisøkning for varer og tjenester), men skadestatistikken for ditt område, aldersgruppe, objekttype osv. kan gjøre at prisendringen avviker fra indeksreguleringen. Dersom forsikringen nå omfatter mer enn tidligere vil også det gi utslag på prisen.

  • Jeg har betalingsanmerkning. Kan jeg fortsatt få forsikring?

    Ja, det kan du, men forsikringsavtalen må forskuddsbetales for ett år.

Kontakt og lenker

Priser

Du kan sammenlikne våre priser med priser fra andre selskaper på Finansportalen.

Kontakt

Telefonnummer: 35 08 08 00, E-post: post@tinnbank.no

  • Besøk oss på Facebook
  • Følg oss på Twitter
  • Besøk oss på Instragram
  • Se våre videoer på YouTube

Om oss

Org.nr: 937 891 423, SWIFT: Betalinger fra EU i EUR, fra Danmark i DKK og Sverige i SEK skal følgende swiftkode brukes: TINNNO21. For andre land og valutaer bruk denne: DNBANOKK

Vi er tilknyttet agent av Eika Kapitalforvaltning, Forsikringsagent for Eika Forsikring, distributør av Eika Kredittbank, distributør av Eika Forsikring, distributør av Eika Boligkreditt, samarbeidspartner med Aktiv Eiendomsmegling, tilknyttet agent av Norne Securities

  • Personvern og informasjonskapsler
  • Sikkerhet og antihvitvask
  • English
Til toppen
2021 © Tinn Sparebank En lokalbank i